پاورپوینت جامعه شناسی دربازاریابی با رویکرد شناخت وبخش بندی مشتریان دربازارهای داخلی و بین المللی

دسته بندي : کتاب » علوم اجتماعی
دراین فایل مطالب جامعه شناسی در بازاریابی با ۱۷۳ اسلاید قابل ویرایش تدوین شده است و مطالب بازاریابی و جامعه شناسی ،همچنین شناخت وبخش بندی مشتریان مورد بررسی قرار گرفت است و امیدکه مورد توجه و استفاده بهینه کلیه عزیزان که به بازاریابی و جامعه شناسی علاقمندهستند ،قرار گیرد
جامعه شناسی را می‌توان علمی دانست که به مطالعه تعامل انسان‌ها با یکدیگر می‌پردازد. در واقع زمانی که ما به مطالعه رفتار انسان‌ها (فردی و گروهی) با یکدیگر بپردازیم به جامعه شناسی می‌رسیم. جامعه شناسی و کسب و کار امروزه بسیار مهم است، ولی باید بدانیم که مفهوم مربوط به جامعه شناسی سال‌هاست که وجود دارد.

جامعه شناسی برای اولین بار توسط فلاسفه انجام شد. عالمان دینی، شاعران و تاریخ نگاران در کنار داستان سرایان نیز از دیگر افرادی هستند که اولین بار در حوزه جامعه شناسی فعالیت کردند. در واقع این سری از افراد توانستند الگویی را متوجه شوند که به طور کلی مردم یک جامعه به آن وفادار هستند. البته در شرایط خاصی، برخی از مردم نیز از این الگو پیروی نمی کنند. در واقع ارتباط میان جامعه شناسی و کسب و کار به همین موضوع الگوها می‌تواند مربوط باشد. همچنین به سوالاتی در این خصوص مربوط می‌شود. اصولا چرا برخی از افراد از رفتارهای معمول پیروی نمی کنند؟ همچنین ماهیت‌های طبیعی انسانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این موضوعی است که در برخی از رشته‌های تخصصی نیز باید مورد بحث و بررسی قرار داده شود.
تعمیم‌هایی که در گذشته به جامعه شناسی و کسب و کار ارائه می‌شود، بیشتر بر اساس ادراک بود. عقل سالم به عنوان یک نیاز اصلی به شمار می‌رفت و در دنیای امروز دیگر چنین نیست. در واقع ما در دنیای امروز جامعه شناسی و کسب و کار را از دیدگاه علمی بررسی می‌کنیم. همین مسئله باعث می‌شود تا مسیر‌های تازه‌ای در دسترس ما قرار داده شود. در این خصوص باید بدانید که از کلمه جامعه شناسی برای اولین بار توسط آگوست کنت مورد استفاده قرار گرفت. وی در سال‌های ۱۷۹۸ الی ۱۸۵۷ به بررسی استدلال‌ها پرداخت و همچنین تحقیقاتی را در زمینه جامعه شناسی و کسب و کار انجام داد. همچنین در مورد رفتارهای انسانی به صورت علمی تحقیق کرد.
مطالعه علمی، پیش نیاز جامعه شناسی و کسب و کار
تحقیقات علمی را می‌توان یکی از مهم ترین نیازها در جامعه شناسی و کسب و کار دانست. در واقع این کار به کاربر امکان می‌دهد تا بهتر واقعیت‌ها را ببیند. از اعتقاد‌ها و نظرات عامیانه نیز استفاده خواهد کرد. همچنین درک شواهد علمی با نظریات عامیانه بسیار متفاوت است. در ادامه برخی از نظریات عامیانه را به صورت چند مثال بیان خواهیم کرد که قطعا برای شما جذاب خواهد بود.
کشور لهستان در گذشته یکی از مثال‌های ما خواهد بود. در واقع اگر لکه‌ای سفید در زیر ناخن انگشت کوچک دست چپ یک نفر روی می‌داد، تعبیر به نزدیک بودن مرگ وی می‌شد. در دنیای امروز نیز در کشور تبت، راهبان بودایی بر بالین افرادی که در حال مرگ می‌باشند می‌روند و یک مو از سر وی جدا می‌کنند. آن‌ها اعتقاد دارند که روح وی می‌تواند از سوراخ ایجاد شده فرار کند! در کشور ترکیه نیز یک فرد روحانی که با نام هوکه شناخته می‌شود، به افرادی که در حال مرگ هستند یک جرعه آب می‌دهد. وی تصور می‌کند که در هنگام پرواز روح، فرد ممکن است به دلیل تشنگی، به ازای یک جرعه آب خنک، روح خود را به شیطان بفروشد.
در واقع می‌توان گفت که در جامعه شناسی و کسب و کار، نظریات عامیانه عملکرد چندانی ندارند. در واقع نشان دهنده آن هستند که یک تصور بدون وجود مدرک از سوی مردم پذیرفته شده است. البته ممکن است گاهی این نظریات با واقعیت مطابق باشند. در بیشتر موارد نیز نظریات عامیانه از لحاظ علمی پذیرفته نخواهند بود. حال اگر بخواهیم در مورد نظریات علمی صحبت کنیم، باید بگوییم که موجه‌تر هستند و توسط علم نیز قابل استنباط خواهند بود.
جامعه شناسان با وجود اینکه نمی توانند نظریات عامیانه را بپذیرند، به آن‌ها علاقمند هستند. در واقع این سری از اعتقادات بر مردم تاثیر بسیار زیادی دارند. همچنین نباید از یاد برد که نظریات عامیانه امروز، ممکن است دیدگاه ثابت شده علمی فردا باشند. برای مثال گیاهان علمی، قرن‌ها پیش از این که خواص دارویی برخی از گیاهان ثابت شود، مردم از نظریات عامیانه استفاده کرده و آن‌ها را برای درمان مصرف می‌کردند. البته باید بدانید که جامعه شناسان نظریات عامیانه را بدون مدرک نخواهند پذیرفت. در واقع باید بدانید که آن‌ها به دنبال مستنداتی هستند که نشان دهد یک نظریه عامیانه تا چه حد از لحاظ علمی قابلیت استناد را خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.
اثبات حقیقت یکی از وظایفی است که دانشمندان و جامعه شناسان باید بر عهده بگیرند. در واقع می‌توان گفت که میان کار دانشمند و جامعه شناس تفاوت چندانی وجود ندارد. حقیقت چیزی است که هر دو گروه به دنبال آن هستند. همچنین هر دو گروه باید واقع بین باشند. برای مثال اگر این سوال را بپرسیم که آیا یک مایل بلند است؟ پاسخ یک خلبان که تنها چند ثانیه طول می‌کشد آن را طی کند با یک فرد پیاده که جراحتی در پای خود دارد می‌تواند متفاوت باشد. اینجاست که نظر عینی هم می‌تواند با اختلاف نظر‌هایی مواجه باشد. در این مرحله یک دانشمند می‌گوید که یک مایل مسافتی است که یک پرتو نور در پنج میلیونیوم از ثانیه آن را طی خواهد کرد.
از این روی باید گفت که درک ما از جامعه شناسی و کسب و کار می‌تواند به پارامترهای مختلفی وابسته باشد. این دیدگاه ماست که نظرات را ایجاد می‌کند. این دیدگاه باید عینی و ذهنی باشد. این در حالی است که تقریبا هیچ دیدگاهی در این دنیا کاملا عینی و ذهنی نخواهد بود.
جامعه شناسی و کسب و کار دیدگاه ذهنی را در چه چیز می‌بیند؟ در واقع می‌توان گفت که دیدگاهی ذهنی است که در آن ارزیابی از فرهنگ یا گروه یا شخص باعث مشاهده و قضاوت می‌شود. باید در نظر داشته باشید که ارزیابی‌های ذهنی و قضاوت ارزشی در این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. به طور کلی بسیار دشوار است که بدون داشتن اطلاعات زیاد در مورد یک جامعه دیدگاه ذهنی ایجاد کرد. در واقع باید با تربیت و آداب و اخلاقیات در یک جامعه آشنایی داشت تا در نهایت بتوانید دیدگاه ذهنی نیز داشته باشیم.
جامعه شناسی و کسب و کار دیدگاه عینی را در چه چیز می‌بیند؟ ارزیابی‌های فرهنگی به صورت گروهی و فردی کنترل می‌شود تا بتوانیم آن را به حداقل برسانیم. در واقع مقدار به عنوان پارامتر متغیر در دیدگاه ذهنی و عینی شناخته می‌شود. در دیدگاه عینی، واقع بینی مسئله ای است که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ذهن گرایی در این روش کمتر مورد بررسی است. دیدگاه عینی چیزی است که دانشمندان به دنبال آن هستند. منتفی کردن ارزیابی‌های ذهنی یکی از پیش نیازهای مهمی است که در این خصوص باید در نظر داشته باشیم. در این روش از جامعه شناسی و کسب و کار، مشاهده و ارزیابی‌های ذهنی به کار برده نمی شوند.
فهرست اجمالی
درک درست از ماهیت و تفکرات انسانی
اهمیت جامعه شناسی در بازاریابی
تعریف جامعه‌شناسی
ارزش ازنگاه مشتری
ارزش‌های مصرفی کدامند؟
مزایای مصرفی از منظر مدل Sheth-Newman-Groos ا
هزینه‌های داشتن یک ارزش از نگاه مشتری
جامعه شناسی و بازاریابی
نقش جامعه شناسی در بازاریابی
درک رفتار مصرف کننده
توسعه استراتژی های بازاریابی موثر
نمونه هایی از بازاریابی با اطلاعات جامعه شناسی
تحقیقات بازاریابی تلفیق علم بازاریابی و جامعه شناسی
عناصر تاثیرگذار درتصمیم گیری مدیران بازاریابی و فروش
ضرورت پرورش نگرش جامعه‌شناختی در بازاریابی
نگرش جامعه‌شناختی چیست؟
ضرورت پرورش نگرش جامعه‌شناختی در بازاریابی با یک قهوه!
مطالعه علمی، پیش نیاز جامعه شناسی و کسب و کار
کاربرد روانشناسی و جامعه شناسی در بازاریابی پیامکی
اهمیت جامعه شناسی درفریندبازاریابی
نکات مهم جامعه شناسی بازاریابی پیامکی
فرآیند خرید و تحلیل رفتار مشتری
رفتارخریدار از دیدگاه علم روانشناسی
رفتار خریدار از دیدگاه علم جامعه‌شناسی
۶ مدل رفتار مصرف کننده که هر کسب وکاری باید بداند
Target فروشگاهی که پاسخگوی تمام سطوح نیازهای مشتریان هست
مدب روانکاوی-مثال موردی فروش عینک
مدل جامعه شناسی
مدل جامعه شناسی-مثال مورد فروش کفش نایک با دوندگان حرفه ای
مدل های معاصر
بررسی ۷ تیپ شخصیتی (شخصیت مشتریان خود را چگونه بشناسیم؟)
ساختار روحیه مشتری
تیپ‌های شخصیتی مشتری
فرآیند خرید و تحلیل رفتار مشتری
تکنیک های هدف گذاری در کسب و کار
روش های هدف گذاری برای تعیین بازار هدف
انواع تارگت ها در بازاریابی و فروش
نکات مهم در هدف گذاری برای بازاریابی و فروش
برای تشخیص بازار هدف باید این ۵ سوال را پاسخ دهید
شناخت مشتری
فنون مشتری مداری و درک فرآیند خرید
رصد مشتریان با رویکرد مادروکودک
جامعه شناسی در بازاریابی
نمونه هایی از اهمیت جامعه شناسی در بازاریابی
رفتار مصرف کننده در مقابل بازاریابی عصبی
اهمیت و نقش جامعه شناسی دربازاریابی دیجیتال
چرا بازاریابی بدون جامعه شناسی بی معنی است؟
اهمیت مطالعه رفتار مصرف کننده
مدل جامعه شناختی رفتار مصرف کننده
تأثیر گروه های اجتماعی بر رفتار مصرف کننده
جامعه شناسی تبلیغات/مراحل طراحی ارتباط موثردرتبلیغات
مثلث نیاز- خواسته – تقاضا
مهمترین اجزای محیط کلان
منابع

با ۱۷۳ اسلاید تخصصی

دانلود وخرید ۱۲۰۰۰۰

دسته بندی: کتاب » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 5460 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 173

حجم فایل:5,900 کیلوبایت

 قیمت: 120,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای اساتید دانشگاه.دانشجویان.مدیران بازاریابی و فروش

  • محتوای فایل دانلودی:
    173